herfst 2013-4

26 oktober 2013 - Silves, Portugal

Totaal gereden: 3271 km vandaag: 58km

Dinsdag 22 oktober

Het begon vanmorgen met regen en in behoorlijke hoeveelheden. Tijdens het opruimen van de afwas merkte ik een lekkage bij de doorvoer van de kabels van de zonnepanelen. Op het dak bleek de doorvoer niet goed gekit te zitten. Met hulp van een vriendelijke buurman was een kitpistool met kit snel geregeld en als alles goed gedaan is, is het nu ook weer waterdicht. Dat merken we wel met een volgende bui, hoewel we daar niet op zitten wachten.
Na de middag klaarde het weer op en konden we een wandeling naar de supermarkt maken om een kleine attentie voor de buurman te halen. Met een ' dat was niet nodig' en 'camperaars helpen elkaar' werd het presentje aanvaard.

Woensdag 23 oktober

Vandaag was het bewolkt zonnig, maar in ieder geval droog. De weersvoorspelling klopte dus gelukkig niet. Omdat de boordaccu gisteren tot 85% was ontladen, heb ik vandaag 2 zonnepanelen opgezet en zowaar was de accu vanavond weer 100% vol. Waarschijnlijk is het dus toch een goede zet geweest om een paar panelen opzetbaar te maken.

Donderdag 24 oktober
Bytes
Heel grijs met af en toe wat regen en een zonnetje. Temperaturen zoals in Nederland op dit moment. Dus goed wandelweer! Morgen waarschijnlijk ook nog zo'n dag en daarna wordt het weer zonniger en gaan we iets verder naar het oosten. De voorlopige planning is van Silves naar Galé en daarna naar Castro Marim. Vervolgens in twee etappes naar de oostkust van Spanje.

Vrijdag 25 oktober

Afgelopen nacht onweer en een flinke plensbui; vanmorgen grijs en regenachtig. Pas ver in de middag klaarde het op een kwam het eerste blauw in de lucht en zelfs de zon. Morgen moet het een stuk beter zijn vanaf het begin van de dag.

Zaterdag 26 oktober

Vandaag wordt het een lange dag doordat de klok weer een uur wordt teruggedraaid. Maar een prachtige dag met veel zon. Dus wat doe je dan? Kletsen, wandelen, puzzelen en lezen en natuurlijk genieten van het zonnige weer.
Bovendien krijgt de accu kans om te herstellen van een paar regenachtige dagen en weer volop geladen worden.

Zondag 27 oktober

1. Joyce:
    26 oktober 2013
    Hoi paps en mams,

Jullie hebben ook een pech met de camper het moet toch wel weer een keer goed zijn of niet soms.
    Ik hoop dat de rest van de reis nu zonder moeilijkheden gaat!

Knuffels dochter en kleindochters
  2. Josephien en Hens:
    26 oktober 2013
    Hallo reizigers.
    Ook wij hebben een paar dagen wat minder zomers weer gehad. Meestal viel er wat regen terwijl wij sliepen en dan merk je er niet zoveel van. Voordien HEEL mooi weer gehad sinds we hier zijn.
    Met onze laptop gaat het, boven verwachting, heel goed. Al het door jou ingestelde werkt prima. Dank nogmaals.
    Goede voortzetting van jullie tocht der tochten.
    Groetend JHW
  3. Leo/ilse:
    27 oktober 2013
    Hoi joop leuk dat we het een beetje kunnen volgen,(maakt wel een beetje jaloezie los hoor),maar wij wensen jullie nog veel goed weer toe.

Gr. ilse/leo.
  4. Gerrit Bullée:
    2 november 2013
    Hallo Jeannet en Joop

Ik denk, dat het niet verkeerd is om een soldeerbout en een kitspuit altijd bij de hand te hebben en volgens mij horen die bij de standaarduitrusting. Volgens mij behoort zeker tot de standaarduitrusting een "stro-touwtje".
    Je weet niet hoeveel problemen een Achterhoekse boer hiermee weet op te lossen!!
    Geniet van de reis en ontvang de hartelijke groeten van Willemien en Gerrit