herfst 2013-5

5 november 2013 - La Manga del Mar Menor, Spanje

Zondag 27 oktober

Vandaag een dag zoals gisteren en dus ook activiteiten zoals gisteren. Morgen trekken we verder.

Maandag 28 oktober

Vanmorgen vroeg alles klaargemaakt voor ons vertrek, afscheid genomen van de buren en op weg naar de winkel voor enkele boodschappen. Daarna doorgereden naar Galé waar we de komende dagen doorbrengen.

Totaal gereden: 3305 km vandaag: 34 km

Dinsdag 29 oktober

Prachtig weer en dus genieten. Morgen ook nog hier of weer verder?
Van de buurman kreeg ik een aantal WIFI plaatsen met codes. Goed om te weten voor in de toekomst.

Woensdag 30 oktober

Het begon geheel bewolkt en dat leek het ook te blijven, maar na een uur brak de zon door en werd het opnieuw een prima dag. Van onze Brabantse buurman kon ik een paar nieuwe led lampjes kopen (slechts 1, 80 per stuk) die volgens hem bestand zijn tegen een voltage tussen 10V en 40V.
Tevens had hij nog stukjes led snoer voor de verlichting boven de zitplaatsen, zodat we 's avonds voldoende leeslicht hebben en met name de lamp bij Jeannette weggehaald kan worden. Deze lamp gaf telkens problemen bij het draaien van de stoel en bij het zitten gaan.
We krijgen nog een website waarop we zelf led lampen en snoeren kunnen bestellen.
De weersverwachting voor de komende paar dagen is nog prima en dus blijven we ook morgen nog hier.

Donderdag 31 oktober

De plannen zijn gewijzigd; gisteren zeiden we nog dat we zouden blijven en vanmorgen, nadat de buren waren vertrokken zeiden we: laten we ook maar gaan.
Dus water inslaan bij de Intermarché, zijlicht vervangen bij CamperServe, onderweg sinaasappels kopen en in VRSA naar de dierenarts om het bobbeltje op de staart van Jesse te laten controleren.
Het lijkt een abces dat middels goed schoon houden en een antibiotica kuur weer moet genezen. Tijdens de was in de wasserette in VRSA wat kleine aankopen gedaan, o.a. een reserve zonnebril, een zomerjurkje en een nieuwe hoed voor Joop en als klap op de vuurpijl een verlaat verjaardagscadeau voor de 65-jarige, en kurken handtasje.

Totaal gereden: 3415 km vandaag: 110 km

Vrijdag 1 november

Het is bijna onvoorstelbaar, we zijn al vijf weken onderweg. Vandaag opnieuw een mooie zonnige dag. We maken plannen voor de laatste weken van onze reis. Vooralsnog gaan we maandag naar de oostkust van Spanje en verdelen de nog resterende weken over La Manga en La Marina.

Zaterdag 2 november

Vandaag eerst voor boodschappen en tanken naar VRSA en dan blijven we daar een nachtje staan, morgen terug naar Castro Marim voor de lekkere volkoren bolletjes.
Met de staart van Jesse lijkt het goed te gaan. 's Nachts krijgt hij een rolletje van het closet papier om zijn staart, zodat hij niet aan de wond kan krabben of likken.
We hebben WIFI dus vanavond het thuisfront even bellen.
Bij Joyce was alles goed en we hebben gelijk een afspraak gemaakt voor de eerste zondag in december. Cheryl had ook nieuws. Door een gelukje krijgen ze net na sinterklaas hun labradoodle. Dus een blije familie. Dankzij de site die Cheryl doorgaf, kon Jeannette de nieuwe aanwinst bewonderen en nog eens bewonderen.
Minder leuk is dat Cheryl een traject in moet om wat meer rust te krijgen. Het werk en de thuissituatie geven te weinig kans om tot rust te komen en bij te tanken. Hopelijk gaat dit traject werken, want het lijkt ons dat die dag in Tiel, een keer per week, niet bijdraagt aan het verkrijgen van meer rust.

Totaal gereden: 3422 km vandaag: 7 km

Zondag 3 november

Douchen na het middageten, sanitair verzorgen, boodschappen en daarna naar Castro Marim. Broodjes besteld bij de bakker voor morgen. En geprobeerd dit verslag op het web te zetten.

Totaal gereden: 3428 km vandaag: 6 km

Maandag 4 november

Vanmorgen nog eens geprobeerd of de WIFI van de bibliotheek ook buiten openingsuren werkte, maar dat was niet het geval. Dus kon het verslag nog niet verstuurd worden.
Op ons dooie gemak naar Villa Nueva de Algaidas gereden en besloten om het restant van de rit naar La Manga in twee keer te rijden. D.w.z. twee dagen van ongeveer 250 km.
Als reisdag was het prima; bewolkt/zonnig.

Totaal gereden: 3740 km vandaag: 312 km

Dinsdag 5 november

Vandaag in de mist of laaghangende bewolking weggereden en allengs kwam het zonnetje. Op onze lunch pauze plek lekker aan de pannenkoeken en daar besloten om toch maar door te rijden naar La Manga del Mar Menor. Toen we daar om half zes aankwamen, stonden er slechts twee Duitse campers en was het lage deel helemaal leeg, maar vol met water. Via een SMS je begrepen we van Joke dat er afgelopen dinsdag een stortbui is geweest met tot gevolg dat iedereen vertrokken is naar droger oorden.
Volgens de Duitsers is er op het hoge deel niets aan de hand en dus blijven wij hier heerlijk staan.
De avond temperatuur is hier aanzienlijk beter dan in Portugal; hoewel het al vroeger donker is, kun je nog steeds in een mouwloos t-shirt rondlopen. Straks ga ik even proberen of de WIFI code bij Casa Paco nog werkt.

Totaal gereden: 4184 km vandaag: 444 km

1. Joyce:
    5 november 2013
    Nou nou wat hoor Ik da , een reserve zonnebril een jurkje en een hoed voor papa??daar moest Ik toch echt lachen...Ik wist niet dat Papa jurkjes droeg, grijns.

Fijn dat alles goed gaat j jullie...hier loopt ook alles lekker. Afgezien van dat Gina en Sara sich beide niet zo goed voelden dus zijn we vandaag alle niet naar school geweest.

Het gaat ze nu al veel beter.

Knuffels joyce + kids
  2. Gerrit Bullée:
    14 november 2013
    Hallo Jeannette en Joop,

Het is fijn om te lezen, dat alles goed gaat en dat jullie genieten van deze reis.
    Wij (Willemien en ikke) wensen jullie nog veel plezier toe op deze reis en blijven jullie volgen met jullie belevenissen.
    Ontvang de hartelijke groeten van Willemien en Gerrit Bullée.