herfst 2013-3

21 oktober 2013 - Lagos, Portugal

Vervolg vrijdag 11 oktober

Na het versturen van ons tweede verslag in Alvalade zijn we doorgereden naar Porto Covo, waar nu aan het begin van het dorp een camperplaats is ingericht met voorzieningen voor toilet, vuil water en schoon water en alles geheel gratis. Sinds de laatste keer dat we hier waren is er een compleet nieuwe wijk uit de grond gestampt en is en school vernieuwd en aangevuld met opvang voor de kleuters.

Totaal gereden: 3066 km vandaag: 199 km

Zaterdag 12 oktober

Onze eerste rustdag sinds we Winterswijk verlieten. Het begon vanmorgen bewolkt, maar een lekkere temperatuur van rond de 20º. In de middag kwamen oude bekenden op onze plek. Het duurde even voordat we hen herkenden, maar uiteindelijk kwamen we er uit. Maarten en Marcella uit Rhenen. Vorig jaar hebben we hen 2x ontmoet. Eenmaal in San Juan de los Terreros en eenmaal in Roquetas.
Het blijft verbazingwekkend dat we hen eerst zelfs niet van gezicht herkenden. Namen vergeet je nog wel eens, maar gezichten???
We blijven dit weekend maar hier en gaan daarna verder naar het zuiden.

Zondag 13 oktober

Vandaag twee panelen opgezet en gezien dat dit daadwerkelijk meer ampères oplevert. Verder een wandeling langs de kust met Jesse en gezellig geborreld met Maarten en Marcella. Zij hebben van ons een lijstje met camperplekken langs de West-en zuidkust gekregen. Morgen nemen we voorlopig afscheid en vertrekken we zuidwaarts.

Maandag 14 oktober

Vanmorgen eerst naar Almograve gereden en daar pauze gehouden. Op zich een mooie plek, maar Odeceixe trekt meer. Dus na de koffie verder gereden. We staan nu weer op een vertrouwde plek en kunnen dat denk ik wel een paar dagen uithouden.

Totaal gereden: 3141 km vandaag: 75 km

Dinsdag 15 oktober

Vanmorgen was het frisjes - maar later kwam de zon er door en was het genieten. Op het eind van de middag kwamen Maarten en Marcella er ook bij op deze plek . Ze zijn het met ons eens dat dit een heel mooie plek is. Nog een wandeling met Jesse de berg op; dat was teveel van het goede. Jesse kreeg weer een aanval van benauwdheid. Gelukkig was het geen zware aanval, maar het betekent wel dat ik in het vervolg alleen op pad moet.

Woensdag 16 oktober

Een dag die geheel bewolkt begon en pas na de middag de zon te zien gaf. Maar toen was het dan ook weer genieten met een puzzelboekje. Morgen gaan we iets zuidelijker naar Aljezur, een plek waar we onze cassettes kunnen legen en waar ik nog eens de berg op kan naar het kasteel.

Donderdag 17 oktober

Na het middageten op weg naar Aljezur. Maarten en Marcella waren toen al weg. In Aljezur blijken geen echte voorzieningen tenzij je de openbare toiletten als zodanig misbruikt. Dat hebben de 2M's ook gemerkt. Op het moment dat ik nog liep te zoeken, kwamen zij nog eens aan rijden en vroegen waar het water te krijgen was. Niet dus! Zij gingen terug naar Amoreira en wij verder naar Lagos.
Daar waren wel de benodigde voorzieningen, dus de cassettes geleegd en door naar Boca do Rio, waar het behoorlijk druk is. Maandag gaan we terug naar Lagos voor water en trekken we door naar Silves?!?

Totaal gereden: 3213 km vandaag: 72 km

Vrijdag 18 oktober, zaterdag 19 oktober en zondag 20 oktober

Bewolkt zonnig met af en toe wat regen. We blijven hier het weekend en gaan maandag naar Lagos voor boodschappen en het sanitair. Een beetje wandelen, veel lezen en puzzelen, daarmee brengen we onze dagen door.

Maandag 21 oktober

Vanmorgen vroeg vertrokken en eerst naar diverse supermarkten voor onze wekelijkse boodschappen. Daarna gas tanken en toen naar de camperplaats in Laos voor water en sanitair. We blijven hier even staan voor onze middagpauze en gaan dan naar Alvor. De weerberichten zien er niet al te best uit voor de komende dagen, maar dat laten we dan maar op ons afkomen. We hebben al eerder een voorspelling gehad die gelukkig niet klopte.

1. Leo/ilse:
    23 oktober 2013
    Beste JJ wat een aanloop (schotel/velg)maar met een beetje goed weer ook zo weer vergeten toch?
    Zijn net terug van 10dagen Turkie ,verrassing voor mijn dochter wist van niks.jongens nog een fijne vac.en geniet er van!!
    gr.leo/ilse
    P.S leuk om het zo te volgen,veel veilige KM nog.
  2. Joyce:
    24 oktober 2013
    Hoi paps en mams,
    Dat is niet fijn te horen dat Jesse weer Last van benauwdheid heeft, Ik hoop dat het niet erger Word.

Fijn dat alles weer in orde gebracht is en jullie nu weer lekker genieten kunnen.

Fijne verdere vakantie en tot gauw.

P.s. hier is alles prima in orde we genieten ook lekker van onse herfst varkantie.

Liefs Gina, Sara en joyce